lördag 24 september 2011

Höstpyssel och lite småkrasslig

Idag har jag pysslat lite hemma och känt mig allmänt halv dålig. Har fått något som satt sig på stämbandet, väldigt irriterande.






Höstpysslet idag bestod av att plantera lite nytt till yttertrappan.
Medans jag satt där och planterade, stannade två små tanter och berömde mig för den fina planteringen i gammla mjölkanner och korgar... De påpekade att ungdomar har så bra idér! Jo man tackar och bockar både för det fina om planteringen och för att kallas ungdom...

 Vera i kofta från rea 20 på Kapphal

 Kjol 10 kr loppis


Att hitta fina saker för enkla pengar det är gott för själen, det ger en sådan kick...
Idag fick jag ytterligare ett fynd till mig bara sådär. Ja detta var verkligen bara sådär, vi har bestämt oss för att försöka hitta kyrbänkar att ha i trädgården. Så idag när jag hämtade Alva hos en kompis såg jag en kyrkbänk! Som jag desutom får köpa för en trevlig peng... Ja ibland bara kommer sakerna till en när man minst anar det!

Kramar från mig...


2 kommentarer:

  1. Kusin Anna26/9/11 07:17

    Hoppas att ungdomen blivit bättre i sitt stämband. Inte det bästa jobbet precis att ha problem med dem... Synes! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina rara ord hos mig.
    Vilka fina kläder på en sån söt liten tjej.
    jättefina bilder.
    Rolig kommentar men det kan värma gott!!
    Ett stort krya på dig Hoppa sdu snart blir bättre.
    Ha en fin dag Kram tina

    SvaraRadera