onsdag 9 november 2016

Sidensvansar











 Åh de är sådana fina fåglar och många är dom! De kommer i en stor skock och äter upp alla bären i vår ena häck utanför vårt köksfönster. Jag kan stå och titta hur länge som helst på dom, men de är så skygga så för minsta lilla ljud får dom att flyga i väg. Därför är det inte jätte lätt och fotografera dom och det blir många suddiga bilder. Så fort sidensvansarna kommer håller jag katterna inne. Men för två år sedan hann jag inte få in våra katter förens Elsa smög sig fram och hoppade in i häcken och tog en sidensvans som satt där, varken jag eller fåglarna hann reagera förens det var försent. Så varje år så här dags får katterna hålla sig inne under dagen så de små fåglarna får äta i lugn och ro.

Hur är det med er och jul förberedelserna? tycker det verkar som många där ute redan vill hänga upp julstjärnor och sätta uppljusstakar. Själv har jag ingen jullängtan eller känner det minsta för att plocka fram adventsstakarna men det kommer inom sin tid. Men på jobbet har jag börjat planera lite för julpysslet och uj så mycket fint julpyssel det finns. Så snart tror jag att jag också kommer få den där jullängtan.

Kramar från mig



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar