tisdag 13 juni 2017

K R A N S B I N D N I N G

 I morgon är det skolavslutning! Älskar skolavslutningar har alltid gjort. Det är både med lite vemod  i hjärtat men också lite pirr i magen som man går på sommarlov. Sen finns det dom barn som känner ett stor svart klump i magen inför sommarlovet. Åh vad jag önskar att alla fick känna pirret istället!
Denna skolavslutning blir min sista på båda skolorna den ena skolan har sin allra sista skolavslutning, då den nu lägger ner efter ett väldigt genomtänkt beslut;) Men det är sista skolavslutningen för mig efter samanlagt tio år i låg och mellanstadiet. I höst börjar jag undervisa på högstadiet och det känns som ett helt naturligt steg att ta nu.
Men skolavslutning alltså imorgon och då har jag skapat en tradition för oss flickor i familjen. Nämligen att vi ska ha krans i håret, tycker det är en himla bra tradition vi binder alldeles för lite kransar tycker jag. Så ut i skogen åkte jag.




Ormbunke är så fint passar perfekt som grund i kransar och det som blev över pryder nu vårt matbord

 Korg och sax är bra att ha när man ska plocka mycket blommor och vill ha lite ordning på blommorna.


 Ormbunke alltså så fint!
 Det regnade en störtskur såklart när jag bara skulle plocka dom sista blommorna.

 Tre kransar en till mig en till Vera och en till Alva.


Tycker det är riktigt roligt och binda kransar och tänk om bara en vecka och två dagar så är bästa högtiden här enligt mig nämligen midsommar! Då blir det till att binda kransar igen!

Nähä en kopp te nu innan säng, faktiskt sista gröna teet för denna gången, alltså jag kommer ju dricka det igen men imorgon börjar jag äta normalt igen eller normalt men inga förbud i alla fall och då blir det nog lite andra teer men framförallt en kopp kaffe med latte mjölk!

Puss och Kram
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar