måndag 25 december 2017

Gårdagens julafton

Vi hade en lugn och en helt okej julafton trots att vi var själva och halv krassliga. Vet inte riktigt vad detta är för en magsjuka men den är riktigt dryg och alla i familjen har reagerat olika på den. Jag och Alva känner ont imagen till och från och illamående hade jag på kvällen, men det händer inget så att säga. Just nu för tillfället är alla pigga och vi har spelat en första omgång av Risk. Familjens julklapp vi ska köra en omgång till senare men då får vi ha Fanny och Alexander på i bakgrunden. Den är så bra! Tycker att barnen ska ha lite koll på den filmen då den tillhör filmklassikerna enligt mig.



Nu tittar vi på lite suddiga bilder från gårdagen



Ljus överallt i stort sett men under uppsikt och inte tända när barnen leker. Lite tomtar har vi framme men inte i överdåd.


Vi åt dåligt med ost igår får bli en liten ostbricka i kväll till risk matchen igen.


Julbordet dukade vi upp i köket men vi satt i matsalen/vardagsrummet. Skönt med lite fler matplatser i huset.




Vera i ny rosa kläning och diadem det låg i julstrumpan som sig bör. Varje år har barnen fått sin jul outfitt i julstrumpan. Mys och öppna paket välbehövligt med nya kläde, så det blir nytta med nöje. Kläderna är även tänkta att använda på nyår.
Mina gröna tallrikar invigde vi också, det blir ett gäng till sådana till våren och några vita med tror jag minsann.




Julduken på bordet och julkransen över, så juligt allt blev trots sjukdom.




Alltså den färgen på amaryllisen så ljuv i färgen, lagom julig helt enkelt.


När mörkret la sig då kom tomten







Olle vågade sig fram för en kram och tackade artigt för paketen. Tomten ja som vanligt var det jag.
Men det märkte han inte, få se hur många år framåt jag kan lura honom;)

Så söta och tackade artigt för sina paket.





Det blev en liten lagom hög av julklappar till Vera


Bästa julklappen som Olle fick det var nog lego., lego Batman!

Hoppas ni hade en lugn och trevlig julafton!
Nu ska här ätas julrestester.

Kramar
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar