söndag 7 oktober 2018

Veckans matlista

Nu kör vi veckans matlista så kan man ju välja om man vill bli inspirerad eller bara ta den rakt av. Och som jag skrev igår så blir det inga recept utan här får man gå på känn, det är nyttigt också och gå på känn också:)
Vi hade pannbiff idag och pasta igår men i och med att vi inte kommer äta hemma på lördag så skriver jag in det som måndagens middag och pannbiffen till söndagen och lördagen står tom så varför inte göra hemmagjord pizza? Min pizzadeg kan jag nog skriva in ett recept på i veckan. 
Denna matlista innehåller mer kött än vanligt, vi äter oftast kött enbart en- eller två dagar i veckan. Men nu köpte vi ett stort paket blandfärs som både räcker till Bolognes och till pannbiff, bolognesen gör Thomas extra mycket av så det ska räcka till torsdagenspiroger. Pirogerna gör jag imorgon och fryser in till torsdagen, då har vi städdag som får ta vår tid och inte matlagningen. 

Måndag: Spagetti Bolognese eller spagetti med köttfärssås
Tisdag: Greksallad och bröd
Onsdag: Fiskpinnar (sådana som man köper i frysdisken) och potatismos med kokta ärtor  
Torsdag: Piroger
Fredag: Matvete, tzatziki och rödbetsbiffar
Lördag: 
Söndag: Pannbiff stekt lök med kokt potatis och brunsås serveras med lingon och kokta haricots verts koka typ bara upp vattnet i 3 min sen slår du av vattnet. De ska vara knapriga inte sönder kokta.

Vi avslutade vår helg med äppelsmulpaj som är enkelt och gott.  

 
Kramar Lina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar