onsdag 23 oktober 2019

SJUKSTUGA

Här vabbar vi eller så har vi vuxna själva varit sjuka. T var sjuk hela förra veckan och jag har vabbat nu i tre dagar Olle fick någon lättare variant av magsjukan, tack och lov. Vera är hemma med ont i huvudet och halsen, det är något märklig virus man kan bli både yr och helt matt i kroppen. T var både yr och matt, men jag har bara varit matt i kroppen och fått hosta så jag misstänkte att lunginflammation är på g. Men nix det ska det inte vara, vi får väl se. Det ska bli så välkommet med ett höstlov, då hinner kanske många baciller dö ut. 
Jag har passat på i nu när jag har vabbat och fundera ut brödrecept, bröd äts ju en hel del och det är en riktigt saftig kostnad när man slår ut en hel månads brödkonsumtion. Så jag skulle vilja få till ett brödbak en gång i veckan, bara för att det är gott, lite bättre innehåll och sänka kostnaden. 
Så jag har satt en surdeg får se om den tar sig. Vi har försökt oss på det där med surdeg men glömt bort den varje gång.


Brödboken jag har lånat på biblioteket, det fanns några bra recept i.

 
Receptet på surdeg

Tada inte glömma bort denna nu.

Ha en härlig onsdag!
Här fortsätter vabbandet.

Kram Lina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar