tisdag 29 september 2009

Men vart tog denna dag vägen?


Oj så var det kväll och vad har man gjort av dagen?
I dag blev jag uppringd av oroliga fröknar från förskolan. Dom hade fått höra Jack´s krupphosta för första gången (det låter inte trevligt som en hes hund som försöker skälla). Så det var bara för mig och hämta honom och köra upp till sjukhuset så att han fick in halera. Fick äntligen utskrivet recept på en suverän hostmedicin (han är tillräckligt stor nu för att få den)!
Det är pojkarna och jag som har problem med hosta i den här familjen speciellt under höst och vinter. Själv fick jag falsk krupp som 8 månaders bebis och fick ligga inne på sjukhus under en veckas tid. Men mina föräldrar fick inte övernatta med mig, utan jag fick ligga själv i en spjälsäng. SJUKT! en mkt konstig syn på små barn på den tiden. Behöver väl inte nämna att jag efter den upplevelsen varken kunde sova i spjälsäng eller i eget rum. Nu skulle jag dock hur lätt somhelst sova helt själv i en STOR säng och gärna flera dagar i sträck!
Näpp nu skall jag gå och lägga mig jämte min lille pojk och höra på hans andning..
Kramar från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar