måndag 27 januari 2014

Vilodag

 lite te och härlig läsning i soffan


Idag håller jag mig hemma pigga på mig lite till. Sen får det bli högskolan i två dagar och jag hoppas på att få lite ny inspiration till min undervisning. För mina äldsta elever väntar närmast att de ska få lära sig om olika kända stora konstnärer och få måla på duk i akryl och ställa ut på stadsbiblioteket. 

Tulpanernas tid är det just nu här hemma varje vecka köper vi nya till matbordet. Nu är det inte bara vi som gillar tulpaner i familjen utan även två utav våra tre katter är förtjusta och tugga i sig deras bladverk och blad. Brukar alltid sätta upp dem på ett skåp när man inte är hemma eller under natten, detta glömde jag i går så nu är dessa lite tuggade i bladen:(
Men nästa månad i mitten av februari då tycker jag det är dags att börja väcka så smått de små pelargonierna.

Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar