lördag 10 oktober 2015

Höst

Kallt är det nu, riktigt höstkallt.
Har svårt när våra årstider skiftar och extra svårt tycker jag det är när sommaren övergår till höst. Vet inte vad det beror på, men antagligen är det väl just känslan över att det man har sett framemot dvs värmen, semester och fria lata dagar (allt blir ju lite lättare under sommaråret) helt enkelt är slut, det är förbi! Tror att jag bygger upp en massa förväntningarna kring just sommaren också och sen vips så är det över och de där förväntningarna man hade blev kanske inte förverkliga som man trodde. Men i alla fall nu är det höst och ja som alltid kommer jag in i den årstiden också och uppskattar den. Den är så märklig på något sett allt lugnar liksom ner sig, naturen smittar av sig på sinnet liksom. Man finner lite lugn och ro i tankarna.
 
 vårat lilla äppelträd som har gett oss två äpplen redan står på baksidan av huset. Vi får sätta dit ett "gnag skydd" snart innan tjälen slår till, så inte hararna kan komma åt stammen.

 kyrkbänkarna ska också få presenning

 

 knölar ska tas in för övervintring och andra blommor ska täckas med löv och halm.
 
Så välkommen hösten! nu njuter vi och går ner i varv, så kan vi göra nya storslagna planer till våren istället.
 
Kramar från mig
 
 


1 kommentar:

  1. Hösten när den är som bäst, färgsprakande...sen kan jag hålla med om att övergångarna kan vara lite jobbiga. Men även jag välkomnar hösten iaf den vackra delen 🍁🍂 kram

    SvaraRadera