lördag 22 augusti 2020

Efter en veckas jobb

Så körde skolorna igång igen i veckan efter ett långt sommarlov. Även om jag har jobbat en vecka innan eleverna kom tillbaka, så var förra helgen bara lite av en förlängning av sommarlovet kändes det som. Så nu sitter jag här med helgkänslan delux. För jobbar man med människor så kör verkligheten igång direkt, det går inte och "smygstarta" lite lätt. Denna helg kommer gå till att plocka av alla vinbär som jag helt har glömt bort, det får bli saft av alla bären. Tror också att jag tar och skördar all grönkål också, den har klarat sig förvånansvärt bra. Dock ser det värre ut för broccolin så nästa år ska den få vara täckt under hela säsongen. Har gjort en lista redan nu inför vilka fröer som jag har, så att jag vet vad som ska köpas in till våren. Nästa år kommer jag odla mer i stugan tänker mig att vi ska ha fyra land till där, just nu har vi bara två. 

Ja ni ser ju broccolin är inte glad, tror för lite vattning och angripen av kålfjärilslarver. 

Vinbärsbuskar skulle jag vilja ha fler av, men har ingen plats hemma. Får nog hitta yta i stugan till några buskar. 


Fin fin helg till er!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar