tisdag 5 juli 2022

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST

Alltså det stämmer så väl in på oss så mysigt och få åka iväg på lite semester men efter några dagar klättrar vi på väggarna och längtar hem. Tycker inte det blir jättemysigt att efter ett tag bara bada, slappa och äta, då börjar vi få myror i kroppen. Tur vi är likadana där jag och Tompa att vi inte ser tjusningen i att slappa för länge. Men nu har vi haft fina dagar på Oknö och även fått uppleva ett riktigt åskoväder på nära håll som det kan bli vid havet. Jack och jag kollade som tradition på Maria Lang på kvällarna, även om vi nu har sett den serien tre gånger men jag kan se den om och om igen pga. av den härliga miljön. 

Nu har vi landat hemma och tvättmaskinen har snart tvätta sig igenom all semester tvätt. Men alltså vad det hade slagit ut i vår trädgård med så många blommor och jordgubbarna och smultronen så många mogna. Vi plockade och åt dom med grädde med brynt havre och socker "strössel".

små smultron & jordgubbar

färgen!

en blombukett med några av de sista pionerna & lite "ny" keramik

blomstergrodor & två små fat. Det minsta fick syster som tack för kattvakten

rosen vid lekstugan helt galet vacker!


Funderar på att flytta henne sen eller åtminstone binda upp henne bättre, mer upp mot taket på lekstugan. Barnen kan inte leka vid den sidan nu utan att komma emot och få ett litet risp från rosentaggarna. Jag älskar rosor men har så svårt för deras taggar, men deras skönhet väger upp mot att avstå från att ha dom i trädgården bara för att de är taggiga. Men jag kan helt ärligt att det faktiskt inte var helt självklart från min sida att vår trädgård skulle ha rosor. Tokig tanke, jag vet!

puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar