torsdag 18 maj 2023

HÄGGEN STÅR I BLOM


Nu doftar det ljuvligt! Häggen står i blom och den är typ först ut av vår- och sommardofter tycker jag. Vi har en stor hägg på baksidan av huset och den doftar magiskt.    

Vände mig om när jag fotade häggen i veckan och då står ett litet körsbärsträd i blom bakom mig. Det känns inte bra men det kommer inte få stå kvar. Vill inte ha körsbärsträd i trädgården, dock gärna fler träd som något mer äppelträd eller kanske ett aprikosträd. Men vi får se först blir det att planera och plantera mer buskar och något träd på framsidan så vi kan få till lite mer insynsskyddat från gatan. 

                                                                                                    körsbärsblomning det är vackert

Idag är det äntligen en ledig dag och här hemma har vi en gedigen städlista. Vi har ett hem som är så stökig och skitigt att nu blir det storstäd typ ända fram till kvällen räknar jag med. Sen får vi hålla det undanplockat så vi kan foka på lite andra grejer som trädgården och att gjuta en trappa till gårdshuset. Det är ju snart dags för student igen här hemma och då är det skönt och ha fått lite saker fixat.  

Ha en fin torsdag!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar