tisdag 23 januari 2024

ÅRETS FÖRSTA VABB

 Tjoho här hemma kör vi lite magsjuka inte så farligt det är bara Abbe som är dålig i magen och det är inget som kommer upp utan bara ut om man säger så. Så idag blir det mycket häng i soffan och jag ska unna mig en massa kannor te. Köpte en tekanna till Thomas i julklapp och varför har vi väntat så läng? Hade en tekanna för flera år sedan, men den höll inte vattnet så varmt så efter att den gick sönder införskaffade jag mig ingen ny. Men nu har vi återupptaget användandet av tekanna i stort sett varje dag.


Min plan på att bara ta det lugnt i januari har jag faktiskt hållit, inga försök till stressa upp hjärnan med planer inför våren. Bestämde mig förra året för att låta november och januari vara riktiga slappa månader. Att ta tillvara på det mörker som är under dessa tider med att bara slappa och ta det lugnt, ingen stress. I februari då tänker jag börja planera upp igen vad som jag vill göra med våren, men tills dess fortsätter januari chill. 

Nu ska vi mysa ner i oss i soffan och fortsätta kolla på barnkanalen en stund till.
Ha en fin tisdag!

Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar