tisdag 24 september 2024

OMBERG

Jag och syster fick en sådan fin present av våra vänner när vi hade födelsedagsfest. De hade bokat in oss på en valfri vandring kring Omberg med tillhörande trerätters efter vandringen och övernattning. Vi kom dit under förmiddagen i förra lördagen för att hämta matpaket att ta med på vandringen. bestående av en wrap, en "RAW bounty" och egen pressad äppeljuice. Egen termos fick man ha med och fylla med kaffe.  Vädret var helt klart bäst!




Efter vandringen och incheckningen tog vi oss ett rätt så ograciöst dopp i Vättern, alltså denna sjö alltid så kall, alltså det är inte njutbart. Jag ogillar starkt kalla bad absolut kan vinterbad föra uppfriskande emellanåt åt men kalla bad under sensommaren är riktigt vidrigt.  



Sen blev det dusch och en god trerätters men vi båda tyckte att portionerna var förstora. Absolut bra storlek om man inte ska äta trerätters men nu kände vi båda att vi fick lämna mat för att orka äta av allt. Och vi tillhör inte människoskaran som lämnar mat på tallriken. 

Vi båda somnade hyfsat tidigt men jag som vanligt sover halvdåligt, alltså jag har jätte svårt att sova utan min säng.

Så hett tips ta er till Omberg!

Kramar 

3 kommentarer:

  1. Hahah, det är ju så uppfriskande med kalla bad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. nä det var galet kallt det var inte uppfriskande!

      Radera