söndag 10 april 2011

Idag har vi

.. fått MYCKET gjort..
 Det känns himla bra för i Maj tänker vi så lite grönsaker.. Tänk om vi hinner med det i år!
Thomas har slängt ut jord så långt det gick, så nu är det nästan färdigt ska bara ut lite mera jord på framsidan. Men det går inte slänga ut än pga att då har bilarna ingenstans att ta vägen för just nu ligger  jordhög på den blivande uppfarten och i den är det fortfarande tjäle i.. Men till nästa helg kanske?.

 såhär såg det ut i höstas..

 idag ser det ut såhär.. Vad är skillnaden?
Ja det syns nog bättre om ett par månader..haha..

Det ska ut en massa jord i vår "Ernst hörna" och det är där vi ska odla en massa. Tanken var först att vi skulle odla i lastkragar men nu har vi ändrat oss, vi vill odla så mycket som möjligt så det blir "öppna" land istället..



"Ernst hörnan" i full blom i somras..
 Ytan som vi då lät vara när vi sådde en gräsmatta.. 

 ett gigantiskt träd som låg i "hörnan" som någongång har fällts och blivit kvar..
Någon som vill ha?

 en "skräphög" som vi var tvungna att sprida jämt ut..

 efter dagens jobb ser det ut såhär..

Nu ska det på mera jord och ramas in av stora stenblock som har varit grunden till det gamla utedasset/boden.. som vi rev förra året..

 Verabus åt sin första utomhuslunch idag..

Glada och feberfria barn.. Det tackar vi för..

Så detta bidde vår sköna söndag då vi fick lite gjort.. vad har du gjort?!

Kramar från mig..

5 kommentarer:

  1. Va fint ni fått till det & va fint det kommer bli när allt blommar!
    Det är inte klokt va energi man får denna årstid man jobbar på som en liten myra, släpar & sliter! Men kul är det!
    M har bytt till sommar däck på en bil idag & vi har stängt av nästan alla element här hemma så snart stängs pannan oxå av, funderar faktiskt på att sova med sovrums fönstret öppet ikväll..
    Pyromanen i mig fick komma ut & det har eldats både här & där i trädgården. Framför allt så bränner jag bort långt gräs i rabatter osv. KUL!!
    Ja Alice ska på dagis imorgon så absolut fika, varför ingen kaka..? :-( Kramkram

    SvaraRadera
  2. Va härligt när man kan vara ute och jobba i trädgården. Jag är "ledig" idag, så när jag jobbat klart här inne, ska vi ut och fixa lite. Äntligen vår! :-)
    "Ernst hörna" ser ju helt fantastisk ut!
    Skönt att ni e pigga igen.
    Vi ska susa till Mallorca i maj, för mina föräldrar har fyllt och kommer fylla 60 iår. Ska bli underbart att få åka med barnen. D trodde jag aldrig! :-)
    Trevlig måndag på er! :-)

    SvaraRadera
  3. Ska vi ställa in siktet på fredag? Jag är ledig.. Vi gillar er precis som ni är men det ska kännas bra själv oxå! Så kämpa på kanske skall vi oxå ta en lite detox.. Kramkram på er

    SvaraRadera
  4. Vad sägs om en fika hos mig redan nästa vecka?? Har ju faktiskt påsklov o antar att Tomas har det oxå?!

    Kram

    SvaraRadera