lördag 2 juli 2011

Utflykt med hela familjen

.. vi styrde bilen mot Jönköping och stadsparken..
Vi picknikade och lekte i lekparken.. Men alla djur vart har de tagit vägen? Förr fanns det ju mycket fler..
Getterna hade iallafall fått en killing som var så söt.

Nick pratar med killingen..

tittar på utsikten..

gott med mackor och fika..

Vera mumsar i sig också..

och tokar sig..

 tänk ibland kan de hålla sams:)

 Vera gillar att gunga..

 Vera började gråta när det var dags att sluta gunga..

Det var perfekt tajming när vi skulle åka hemåt för då kom regnet..
Så vi tog och körde till biltema för att köpa vindrutetorkare, ett nödvändigt ont.. Kände mig hel stressad av att bara vistas på parkeringen där.. Vad stressar folk till? Ska livet gå fortare?
För dö det hinner vi alla så småningom..
Nu ska jag erkänna att jag kan också drabbas av den där skit stressen. Men vist ibland är det ett nödvändigt ont men jag blir f-n inte mer effektiv av den. Snarare tvärtom.. Så jag försöker tänka på det att stress gör bara att jag mår skit ,alla runt omkring mig mår skit av min stress och allt blir skit av min stress.. Jag hinner ju inte mer för jag blir "stimmsig"..

Så ta det lugnt och chilla i kväll det ska jag göra tillsammans med ny Lantliv..
Kramar från mig..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar