tisdag 6 september 2011

Morgongåva för 75 kr

När vi gifte oss sa vi att det där med morgongåva får bli en annan gång när vi har råd och när vi vet vad vi ville ha.
Så idag när jag lämnade in min vigselring och förlovningsring för putsning, passade jag på att ta med mig två gamla ringar i guld som jag inte använder längre. Tänkte att jag skulle göra en ring av de båda.
Under tiden när jag står där och dividerar med dem i affären, så kom vi på att vi skulle stansa in första bokstaven i barnens namn.. Men jag ångrade mig när jag tyckte att den ringen skulle bli för tunn och sen tror ja att jag hellre vill ha barnens namn eller något som påminner om dem runt handleden istället. Är ju väldigt förtjust i armband.
Så jag börjar kolla lite på ringar som guldsmeden hade istället
Och där var den! Den där ringen som jag har haft i tanken! Provar den och den sitter som ett smäck på mitt finger!
 Mellanskillnaden blev alltså 75 kr och Thomas utbrister när jag kom hem med ringen "vad bra nu är din morgongåva fixad!" Jaha där ser man. Jag har visat honom en massa fina ringar som kan bli helt fantastiska till denna lilla goding.. Han kanske kan få för sig och köpa en liten ring i julklapp kanske?. Annars kan jag ju göra det själv också:)

Ringen är från Pandora


 En vän till mig valde ringar från Pandora som vigselring. Det tycker jag att dessa ringar passar till alldeles perfekt! De är som sådana där små ringar i 5kronorsautomaten som man alltid tog när man var lite flicka. Och man kände sig som en liten prinsessa när man hade de där plast ringarna på fingret.

Dagen idag avslutades med att jag ,systeryster och hennes mamma for på föreläsning av Kristin Kaspersen. Hon talade om vikten att vara sann mot sig själv... Tycker jag lyckas rätt bra med det, men jag ska nog bli ytterligare lite bättre med det...

Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar