söndag 16 mars 2014

Med våren kommer nya och MÅNGA idéer

Eller hur är det för er? Har så många idéer när det gäller både huset och inredningen. Men man får vare sig mer tid eller pengar för att kunna verkställa alla idéer. Men vi börjar med att beta av listan så smått och så får vi se hur långt vi kommer för detta året, spännande!
Trappens trappsteg är färdig skrapade från allt lim från heltäckningsmattan, bara kanterna kvar (de hade limmat lite väl duktigt tycker jag;)). Hur jag gör med kanterna får jag se det är väldigt svårt att komma åt pga av att de inte är helt raka kanter, utan de är träsnidade och det vill jag inte förstöra!

 pelargonierna tar sig



 fru Mårbacka klarar det mesta





tänk att det var inte längesen som denna lilla inte såg så mycket ut för världen
Nu blommar hon till och med 

Pelargonierna är verkligen ett löfte om att våren är här eller åtminstone inte långt ifrån. Tänk att jag innan tyckte att pelargonier är en riktig "tant blomma". Men sen efter flytten till ett eget gammalt hus och att pelargonian faktiskt har fått sig ett uppsving under några år då den lantliga stilen "slog igenom" går det inte att undvika från att införa denna lilla blomma både inomhus och utomhus under vår och sommartid. Mårbacka är verkligen en tidsriktig blomma, eller så är det jag som blivit tant och då verkar jag inte vara ensam om att bli tant i unga år;)

Ha en trevlig söndag alla!
Kramar från mig

2 kommentarer:

  1. Här har du nog en till som isf börjat bli "tant" :)
    Men du så fint med egengjorda krukan (antar att du själv drejat).
    Skulle vara kul att lära sig det hantverket...men nu ska här förgyllas ramar till
    min blivande fotovägg istället. Är egentligen inte så mycket för guldiga ramar, men jag ger det en chans eftersom själva arbetet med förgyllning är så kul :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt och titta in här
    önskar dig en underbart fin dag
    Kramar Tina!!!!

    SvaraRadera