lördag 2 januari 2016

Julen blir kvar!

Skulle egentligen städat bort lite jul idag men nu när snön äntligen har kommit får gärna julen vara kvar. Längtar inte något direkt till våren den kommer ju förr eller senare. Nu ska jag njuta av vintern och att det äntligen är kallt ute.

 det snöar och barnen kan leka mycket ute nu



 granen är så fin trots att pyntet har flyttat upp på halva granen. 
Katterna gillar tovat och Olle gillar röda kulor

sen har ju inte ens alla blommor blommat över eller ens slagit ut

Jag brukar var snabb med att städa ut julen efter nyår, men i år känns inte det ens viktigt kanske kan vara så att jag vill suga på denna ledighets karamellen ordentligt. På måndag är det ju dags för jobb. Känner inte att det är jobbigt att gå och jobba det är faktiskt lättare att vara den som "lämnar" hemmet och vardagsbestyren till den föräldern som är hemma och föräldraledig. Tiden hemma rusar på något konstigt sätt och man känner att man inte hinner med allt som man planerar för om dagarna. Man blir på något konstigt sätt mer effektiv hemma när man inte är hemma under stora delen av dagen. 
Men jag kommer sakna att ha den möjligheten att välja på vad jag vill spendera tid på som att baka ett bröd, måla om en möbel, fika med vänner, ta en sovstund med Olle på förmiddagen o.s.v detta kommer jag sakna!

Idag har jag inget planerat och så kommer det förbli även imorgon det största jag kommer ta för mig är att göra en saffranskladdkaka den som inte blev av på julafton;)

Kramar från mig 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar