lördag 28 maj 2016

Lilla matsalen

Sicken tur att vi har en!
Vårat kök är alldeles för litet för att ha plats med både matbord och stolar. I framtiden ska här göras om, vi vill ha en ljus tapet och golvet får sig nog en omgång färg. Jag misstänker att bräderna är för tunna för att klara en golvslipning och som det är nu så ger det oss ibland små spetor i fötterna. Då kan det vara smart att måla med linoljefärg så kan spetorna limmas "fast" med hjälp av färgen. Sen ska det bli en öppning mellan köket och matsalen som det var från allra första början i huset. Men som sagt detta händer inte i morgon vi har ju lite andra projekt att ta itu med innan;)

 loppis jakten i år handlar om att hitta en mer passande lampa över matbordet.





 
Lupiner så fina, de gör verkligen ett litet pampigt intryck både i det fria och som bukett. Nu har vi några månader då inga snittblommor behövs köpas utan man kan gå ut i trädgården eller i det fria och plocka blomster och gröna blad! Det är lyx det!

Idag har vi hunnit med tippen två gånger det behövdes inte fler vändor, vi har köpt reglar till "ungdomshuset". Tagit rotskott från syrenen i stugan och planterat dom som en kommande syrenberså, börjat gräva upp fem "kommun häckar" som inte alls gör sig i en "farmorsträdgård". Det går ta mig tusan framåt och det är så roligt att få fixa tillsammans, jag & Tompa.
Nu är det soffhäng, godis och fotboll i bakgrunden för mig, jag kommer ha datorn och "nätglo" lite. Känner att de behövs efter en heldags fix:)

Kramar från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar