fredag 20 maj 2016

Schackmatt

Spela spel är ju bara så roligt, när man tar sig tid!
Jag är sämst på det även att det inte råder brist på spel i det här huset, desto värre med att ta sig tiden till det. Men förra helgen spelades det lite schack, tycker det ser så kul ut med schack. Jag kan lite men jag glömmer jämt hur pjäserna får gå. Så jag misstänker att Thomas är en roligare motståndare som inte hela tiden håller på och frågar "hur fick tornet gå nu igen?" och "fick verkligen inte kungen gå lite som han vill";) 

Jack och Thomas i ett parti schack 

 
Olle vill ju så klart vara med





förgätmigej är barndomsminne för mig

Nu väntar vi på att Thomas ska komma hem han har varit i  Tylösand med jobbet och jag har fått hänga hemma i två dagar så mysigt, men hjälp vilket litet busfrö Olle är! Nu behövs pappan i huset så mamman kan andas ut lite:)

Helgen bestämmer vi väl nu för påbörjad?!
Hur ser era helgplaner ut? Vi hoppas på uppehåll så vi kan fixa lite i stugan. 

Önskar en trevlig fortsatt fredag!
 Kramar från mig 

1 kommentar:

  1. Förgätmigej är min favoritblommor,vilket Melina lagt på minnet hon kommer en fin liten bukett här om dagen. De är ju så söta sina små fina blå blommor.

    SvaraRadera