fredag 17 juni 2016

Blommor och åter blommor

Älskar blommorna i vår trädgård! Men jag vill ha fler och mer rabatter!
Det är så fint tycker jag att ha en lummig och välfylld blomstrande trädgård och förhoppningsvis kan jag få tillbaka några av de blomster som växte här förr.
Ikväll tog jag en runda och plockade in några nya blommor till att sätta i vaserna inomhus.


 Akeleja





 Vit ros


 


 Strandiris


 Vackraste Stjärnflocka


 en liten bukett med nävor, daggkåpa





 en veckas gammal bukett som står på diskbänken,
daggkåpa och stjärnflockan står läänge inomhus






Dagen avslutas med några sista sidor ur Keplers Eldvittnet, började läsa den för två dagar sen. Jag har så svårt att lägga ifrån mig en bok att jag hade tänkt vänta till semestern, men jag kunde inte hålla mig. Men det gör inget för mitt pocketförråd är välfyllt för att klara långa semesterkvällar:) Om en vecka har jag semester så skönt och välbehövligt! Men samtidigt blir det fyra dagar av jobb som känns bra att ha, är inte riktigt klar med allt som jag vill vara klar med inför höstterminen.

Kramar från mig!


3 kommentarer:

  1. Ja visst är det fint med dessa blommor! Jag har frön från olika aklejor om du vill ha....eller du behöver inte svara på det. En vacker dag ligger det ett blomsterkuvert i din brevlåda 😉
    Kram

    SvaraRadera