måndag 6 februari 2017

Den där blomman som pryder var och varannans hem

Det måste väl ändå vara tulpanen som är den mest köpta snittblomman just nu under denna tiden på året.
Hemma hos oss har vi tulpaner lite varstans. Men jag kan säga att jag har inte alltid var
så förtjust i denna blomma, jag tyckte till och med att den var rätt ful som barn. Misstänker att det inte fanns så många olika kulörer utan att det var mest röda och gula tulpaner som fanns att få tag på.

Fick i helgen en bukett från mamma som grattis till det som komma skall! Japp nu skriver jag A men väntar med att skriva B tills allt är klart och alla som blir berörda av detta beslut är underrättade.  

 på bordet vid sofforna



 alltså det är så fint när tulpanerna blir så här "vilda och spretiga"



några små tulpaner som står vid sängen

Ha en härlig fortsatt måndag!
Kramar från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar