måndag 17 juli 2017

K A N T A R E L L T I D E R

Alltså jag är galen i svamp jag älskar svamp men jag plockar bara kantareller och en och annan karljohan och skulle jag hitta trattkantareller skulle jag plocka dom med. Det är dessa tre svampar som jag är helt säker på vad det är för någon svamp och att dom är ätbara. 
Men jag skulle vilja vara en sådan som visste fler matsvampar och jag skulle vilja ha ett svampställe! Varför verkar alla ha det utan jag? Men jag har ett litet ställe och där hittar jag både sommarkantareller och höstkantareller. Men jag skulle vilja ha ett större område. Men jag vet, för att hitta det där kantarellställe bör man ta sig in en bit i skogen och i blandskog och jag går sällan jätte långt in i skogen. 

 många små guldisar



 rostat bröd med smörstekta kantareller ja alltså det blir inte bättre


Jag, Vera och Olle gav oss ut på en liten promenad för att titta om det hade kommit några kantareller och det hade det. V hade hoppats på några fler blåbär så vi kunde göra en liten kaka. Men vi fann några få trots att det inte är dags än. Här hemma är det som turligast nog bara jag och Thomas som gillar kantareller så vi fick två var och mums så gott det var. Jag fräser dom hårt i stekpannan utan smör först för att få ut vattnet. Sen är det smör och salt som gäller i pannan. Idag rostade vi brödet och tog på lite smör och Hellmans majonnäs (den godaste som inte smakar ättika om man nu inte gör sin egen) Sen klart för servering direkt med en kopp te! 
Nähä nu måste jag koncentrera mig återigen på fotbollen! Hejja Sverige så spännande!

Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar