söndag 24 september 2017

ETT FARVÄL

I fredags hade vi en liten AW vi som var dom lärarna som försökte få ett politiskt beslut ang. en nedläggning av vår arbetsplats, en skola som hade en hög måluppfyllelse, där eleverna var trygga och lärarna kände igen var och en av eleverna. Med en lugn närmiljö och en liten skog som eleverna fick gå till och leka i på varje rast. Att lägga ner denna skola har nog de flesta som valde att rösta för ångrat idag när man ser på hur det faktiskt blev sen. Men så är det ju när prestige är inblandat att man inte vågar erkänna sig ha fel.


Jag dukade med hösten och med min keramik blandat med loppat och Ikea.
Hösten bjuder på så fina löv, bär och döda blommor som rallarosen, ormbunke och nypon men passa er om ni plockar nyponkvistar de är vidrigt taggiga.




 
De stora glasburkarna var till dukningen som vi sen flyttade på under middagen och då hade jag lagt små buketter med löv och rönnbär på bordet för att ha kvar något färgglatt.



Mitt under kvällen får jag ett samtal från Thomas han har hamnat i en obehaglig situation i vår bil, på vår uppfart. Han hade bett Nick gå ut och säga till Alva att gå ut ur bilen. som han trodde att det var, för hon väntade på ett par kompisar utanför precis innan. Nick får bara höga fräsningar tillbaka och ett par försök av sparkar riktade mot honom. Han går in och säger att Alva leker Zombie men han fattar att det är inte Alva och glömmer poängtera det till sin pappa. Thomas som går ut måttligt irriterad på sin dotter som uppenbarligen håller på och larva sig. Märker att det inte är Alva när hon sparkar och försöker klösa honom och fräsandet är som hämtat från The walking dead. Säger bara tur att jag var på fest. Det löser sig tillslut och Thomas får kvinnan ut ur vår bil och kontaktar polisen när kvinnan har gett sig därifrån. Så här i efterhand känner man ju bara en sorgsenhet gentemot kvinnan, dessa jävla droger vilket helvete de kan skapa för individerna som brukar dom och deras närstående. Så av detta har jag lärt mig att börja låsa bilen onödigt för det finns ingen som kan starta den och dessutom finns det inget värde i bilen. Men jag vill inte stöta på fräsande människor i den i mörkret jag skulle nog faktiskt kissat på mig.

Puss och kram
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar