söndag 10 september 2017

PELLISAR & RULLTÅRTA


 Idag har vi varit i stugan väldigt snabbt för att städa och plocka hem alla pelargonier, sängkläder och badkläder. Alltså vi fixade iordning allt för vinterstängning på mindre än två timmar, är man effektiv och vet vad man ska göra och inte lägger till något annat som inte var tänkt då går det undan. Nu kan vi fokusera på att få ut de gamla köksskåpen och dra bort plastmattan för att få fram trägolvet när vi är där ute.
 
 pellisar i alla fönster och lite varstans nu hemma i huset


 köksfönstret är "knökafullt" med pellisar



Efter att stugan var fixad var det bara att ge sig hem och ta tag i sysslorna hemma tvätt och laga mat och i och med att det söndag så betyder det veckoplanering. Nu har vi koll på veckan som kommer och sysslor som ska göras. Självklart fick det bli en söndags fika efter maten, gjorde både rulltårta och sirapskakor.


 ¨


Rrulltårta med smörkräm blev himla god första gången jag gjorde en sådan faktiskt. Imorgon är jag hemma med Olle så Thomas kan åka till sitt jobb och fixa inför de kommande veckorna då han blir hemma.
Jag och Olle ska äta frukost med några av mina vänner vi måste ju passa på när tiden finns för att umgås. Frukost blir vi bjudna på minsann! Så mysigt tycker jag det ska bli och jag tror nog att Olle kommer uppskatta och få leka med jämnåriga vänner det blir ju lite skralt med det nu framöver.

Nu blir det via play och Hassel någon som har sett den nya versionen än? Den äldre vet jag att jag såg lite så där i förbifarten på 80- talet. När man smygtittade på tv:n fast man inte fick;)

Ha en härlig start på veckan imorgon!
Kramar Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar