söndag 19 maj 2019

Söndagslunket

Vilken helg lagom med aktivitet och mycket vila, typ så. Fotbollsmatch för Jack först på morgonen i lördags, det var i oförsig en borta match så vi var inte hemma förens klockan var ett. Men då fixade Tompa middagen och jag hann med en kort pw. Sen tog jag mig ett långbad och sen var det vila typ hela dagen fram till eurovision. Vinnarlåten vad tyckte ni? Men vad spännande det var när de räknade ihop poängen. Låg först och halvslumrade i soffan tills jag fattade att det kunde ju faktiskt bli vinst för Sverige. Men tyvärr räckte det inte enda fram.
Idag var typ en lika lugn dag. På morgonen tog jag mig en liten löprunda har inte gjort det på månader. Men nu har jag orken igen efter allergimedicin och en daglig inhalation av astmaspray. Sen jag typ bara plockat lite maskrosor och vikt tvätt. Sådana är helger behövs verkligen för att hämta lite ny energi till veckan som kommer. Första hela veckan sen är det bara en massa lediga dagar och roliga happening i skolan innan det är dag för sommarlov. Tänk vi är galet nära nu.

 I vår trädgård växer det en stor hägg, doftar ljuvligt men nu börjar blommorna falla av, så snart dags för syrenen att ta vid



Två pioner av fem knoppars tror att de tre andra är "sura" fortfarande på mig. Flyttade dom förra året så de lär nog inte blomma förens om fyra år.

 En klematis blommar den andra har dött så det får bli och köpa en till.

 Lekstugan har en klätterros på ena långsidan, tror den kommer blomma mer i år än vad den gjorde förra året. Fick vit lavendel av min kollega, tror det blir bra här vid den vita rosen.

 Här rensade vi förra året och fixade. Växterna börjar nu ta sig tack och lov, trodde min stjärnflocka hade dött.
Älskar att fixa i trädgården men det tar sin lilla tid. Ska inhandla några fler syrener, en klematis och lavendel till helgen.

Hoppas ni har haft en fin helg!
Puss
Lina




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar