tisdag 25 februari 2020

Gårdagens mammografi & dagens vardagsfix

I går var jag på min livs första mammografi och ja vad ska man säga, betydligt värre saker har jag varit med om. Jag tyckte mest att det kändes extremt komiskt. Med tanken på att forskningen kring hur man på ett smidigare sätt ska kunna röntga en kvinnas bröst, inte riktigt har utvecklats i någon modernare riktning. Men det funkar och det är gratis och det får vi vara glada för. Så det var en fnissig ny röntgad lärare som cyklade tillbaka till jobbet i solskenet. 
 I solskenet, men vad hände sen ett par timmar efteråt? jo det kom snö och inte lite snö och mer lär det komma i en vecka nu framöver. Så ja med lite myskänsla i kroppen tackar jag faktiskt för att vi ändå får njuta lite av snön här i Småland, jag har saknat den. 

Var tvungen och knäppa en bild i foajén till vårat kulturhus, när jag lämnade Vera där. Gillar miljön skarpt på vårat kulturhus, tyst men med en kreativ känsla. Lätt att jag skulle kunna ha det som min arbetsplats. 

Idag var det en sådan hektiskt dag när arbete och vardag måste klaffa på minuterna. Både jag och T hade sena utvecklingsamtal. Samtidigt skulle vi få hem en förskole kille till sina syskon och få iväg en tvärflöjtspelande syster. Det lyckades jag med, hann faktiskt fixa allt. Olle kom hem till storasyster och jag hann köra Vera på tvärflöjten, sen kunde hon pulsa genom snön hem själv efteråt. Så tacksam för att bo och jobba i en liten stad och för storasyskon som man kan lita på. Så Nick skottade och Alva fixade middagen, alltså guld värt när vi vuxna inte var hemma förens strax efter sex. 
Åh det är så fint vårat hus i snöskrud!
Hoppas snön får ligga nu i ett par veckor så vi hinner åka pulka.

Ha nu en helt underbara onsdag imorgon!
Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar