torsdag 18 november 2021

FÖRSTA FÖRKYLNINGEN

I natt har vi halvsuttit i soffan och sovit jag och Abbe, han har fått sitt livs första förkylning och det är inte lätt att vara liten med snorig näsa. Så idag blir det inte mycket gjort här hemma, vi hänger i soffan och bara är nära. Korta stunder kan Abbe tänka sig och sitta i sin babysitter med någon leksak och pilla på. Vera och Olle får också hållas hemma från skolan båda två känner sig täppta i näsan och nyser.

liten plutt inte lätt med förkylning

Kanske att jag idag kommer hinna slipa klart köksbordet, har 1/4 del kvar plus iläggsskivan. Även om vi inte använder den just nu, men lika bra att ta den också annarsblir det inte av och så kommer man stå där när man ska använda den och svära över sin egen lathet;) Hade planerat in en tur till tippen idag också, men det får vi kanske ta imorgon eller på lördag. Har varit en vända där i veckan men måste nog åka minst två gånger till. Källaren är sedan helt färdigstädad och jag kan börja putsa några väggar i den lilla matkällaren (även om den har ett fönster så känns det som att det är där man har förvarat syltburkar, alla inlagda gurkor, saft m.m.). I det lilla rummet kommer vi ha hyllor när jag även är färdig med att ha målat golv och tak, det blir förvarings rum till alla plastbackar. Åh det ska bli så extrem skönt och få det färdig fixat där nere. Så jag kan börja dreja igen i källaren, jag är så sugen på att sätta igång igen.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar