söndag 7 november 2021

HÖSTLOVET OCH ETT RECEPT

 Så var det helt plötsligt söndag och sista dagen på lovet. Det har varit så lugnt och skönt som jag vill att höstlovet eller läslovet ska vara. Nu är jag ju föräldraledig men jag vet hur trött man är fram till höstlovet det är så intensivt från skolstart till höstlovet. Så det brukar vara så välkommet både för elever och lärare. Men nu alltså är det dags för en härlig vanlig vecka, men veckan som gick innehöll bland annat det här


Jag och Malin gick långpromenad och sen bjöd hon in på en riktigt god pastarätt till lunch vi unnade oss också ett glas med bubblor i. 


Jag fick Thomas att göra banoffeepaj också, barnsligt gott och enkelt bakverk. 
14 st digestivekek som mixars sen blandas dom med 100gram smör som man sen stoppar in i ugnen eller i kylen i en ugnsform. Sen när den har svalnat brer man på karamelliserad mjölk och därefter lägger man på skivade bananer och näst sist vispad vispgrädde och slutligen lite riven mörk choklad. Alltså hade kunnat äta upp den helt själv;) 


Hoppas du får en härlig start på kommande veckan imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar