torsdag 6 januari 2022

JULENS SISTA DAGAR

Här hemma plockades julen ihop igår bara stjärnorna får vara kvar i fönsterna, vi tycker det är skönt att ha julen undanplockad tills alla börjar skolan. Om bara några dagar kör vardagen igång igen inte kokt vad detta jullov gick fort. Vi har ju varit sjuka i stort sett hela jullovet och det sista var nu under nyår när Alva hade testats positivt för covid men vi andra negativt men jag är helt säker på att Abbe hade det och jag tror nog att andra i familjen också åkte på det. Så nu hoppas jag att vi slipper fler sjukdomar under några veckor här hemma. 

Ett sovrum med lite julmys hade även en grangirlang runt en spegel till vänster., apelsingirlangen hänger ute numera med en popcorngirlang till alla småfåglar. Vi har hängt dom högt upp så inte Elsa kommer åt dom små. Vill ju inte göra ett "smörgåsbord" åt katterna, det stora dilemmat när man har katt man vill ju också mata de små fåglarna. 


Vi samlar allt vårt julpynt på ett bord och sen packar jag ner det vart eftersom. Kransar "kläs" av från buxbom och stommen sparas till nästa år. 


Allt har en speciell låda i lådan och det ömtåliga är invirat i grönt silkespapper. Även allt dagispyssel har en egen liten kartonglåda. 


Fem lådor till julpyntet och då saknas på bild den sjätte som är till stjärnorna och stakarna. Allt som ligger i dessa lådor används inte men av någon märklig anledning så är det just jul saker som jag har svårt att göra mig av med. 


Äntligen är den här killen pigg igen, efter många dagar av att vara sjuk. Det har nu blivit så att vi ammar mer och han vill bara ligga på våra bröst och sova. Från att jag har kunnat lägga ner honom i sin säng går det inte alls längre, han vaknar direkt i rörelsen av att vara på väg ner i sängen. Så vi får köra somna på oss så länge tills plutten är trygg igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar