fredag 18 februari 2022

KERAMIK ÄNTLIGEN

 Tog ett upphåll från keramiken i maj men har nu kört igång varannan tisdag och det är så skönt för huvudet. Bara få sjunka in i en okonstlad koncentration även om vi tjötar med varann (jag & mina keramikladies) emellanåt så kan det bli tyst så tyst om oss. Det är så befriande. I alla fall känner jag att jag vill arbeta stort med leran nu, så från vispskålar kommer det bli större urnor. 

Denna skål krympte mer än vad jag ville. Alltså de där 10% de känns ibland som mer. Så jag gjorde en till får se på tisdag om den håller måttet som jag vill ha det.

Hej från mig i spegeln! Denna kanske gör mig nöjd.

Har gjort tre lattemuggar också ska känna lite om jag vill använda dom annars får jag väl ge dom vidare till någon vän. 

Har drejat dom i vitlera och tog på svart engob har typ nästan aldrig använt mig av engob.Men nu blev jag sugen och göra på lite annat sätt än vad jag brukar, tänker transparent glasyr sen.

Jahop! Sista timmen nu på sportlovet fort gick det och lite hann jag. Avslutade dagen hos min vän Lina på hennes torp och förundrades över hennes skicklighet att tapetsera efter mönsterpassning, hennes val av gammelrosa väggar och det gamla torpa golvet som har slipat och ska såpaskura. Så mysigt att ha henne nära emellanåt i Småland igen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar