fredag 3 juni 2022

EN TUR UT PÅ LANDET

Vi åkte ut på landet för några veckor sedan för att titta på hästar, åsnor, japp åsnor alltså dom är ju bara för söta, små grisar och kaniner. 


Enväldigt dräktig åsna och bara några timmar efter att vi hade varit på besök föddes en litet föl. 

två hingstar som visade upp sig 

Alltså detta lilla föl hängde med oss och tittade på kaninerna, brydde sig föga när mamman gnäggade efter det. 

Gösta & Abbe i gröngräset

små kompisar

denna kattdam var så himla mysig hon följde efter oss och lät sig klappas


Lille Abbe hänger ofta på min höft alltså nu är det inte många dagar kvar på min föräldraledighet. På tisdag ska jag välkomna min blivande sjua till nästa termin och vecka 24 går jag in och jobbar. Det är med en lite bitterljuv känsla. Det har varit helt fantastiskt och få vara hemma men nu ska det bli kul att få jobba igen och få vara den som kommer hem efter jobb. 

Idag är det terminsavslut med bokcirkeln och vi tar en AW på det, äntligen lite sitta ner och få lyssna på vuxna diskussioner. Boken som vi har läst är "Lesbiska ligan" av Mian Lodalen. Inför nästa termin har jag typ inte haft någon önskan av bok har tre böcker som jag vill läsa så vi får väl se idag sen vilka böcker som vi röstar fram. 

Ha en härlig fredag!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar