onsdag 2 augusti 2023

KALASDAG FÖR VÅRAT ANDRA SOMMARBARN

 Idag har vi firat en trettonåring, tänk nu har vi firat vårat fjärde barn som fyller tonåring och jag kan inte hjälpa att känna en liten uns av sorg. Det går så fort denna tid man har med barn, dom växer så snabbt. Även om jag har haft barn i snart 21 år nu så tycker jag att det går för fort. Men så här är det, tiden skenar och jag försöker hänga med så gott det går.

                                                    

Jag bakade till sent igår, jag tog ansvar över kakorna så fick Thomas fixa tårtorna.


Det blev kanelbullar, brysselkex, schackrutor, sirapskakor, Dumlekakor, hallongrottor och chokladbollar

Vi gick upp och sjöng för Vera på morgonen men misstänker att hon sov räv, vi har lite svårt att vara tysta på morgonen i den här familjen. 


Nu blommar Dahliorna men det är brist på solsken det blir inte så många blommor som det var förra året. Kopparna tar betydligt längre tid på sig att slå ut detta år. 


Försökte få plats med alla vid samma bord, det är inte lätt men "finns det hjärterum finns det stjärterum". 


Paket öppning Vera ville vänta med resten av oss i familjens paket till kvällen så hon började med paketen från kusinerna och mormor. 



Ja som jag skrev.. finns det hjärterum...



Kvällen avslutades med potatisgratäng, Thomas bea, kött till dom som äter det och haloumi till oss som inte äter kött helst.

Var ute i skogen med Chetster på eftermiddagen så han fick springa lite och jag fick leta efter svamp. Tror det kan bli ett halv bra svamp år, bättre än förra året. Men vad blåbär det växer jag måste ut och plocka, kände att vi kommer i framtiden ha en frys i källaren för nu har jag gjort saft på våra vinbär och då tar jag upp en hel låda i frysen. Jag vill ju plocka mer bär och frysa in men också göra sylt.

Imorgon är det en vecka kvar på semestern för oss, var det ens juni och juli i år?!

Kramar 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar