söndag 23 juli 2023

FÖRRA HELGEN



Förra torsdagen hann vi med att träffas lite jag, Malin och Therese. Det har blivit inställt så många gånger nu under detta året. 


På fredag morgon åkte Thomas och barnen ut till stugan för att röja i trädgården så jag och Abbe fick lite egen tid ihop, vi passade på och gå ner till stadsparken och lekparken. 


Abbe ville inte sluta springa runt och utforska alla lekställningar, det är så kul och se att han är så framåt. 

Bästa grejen enligt Abbe tror jag bilen var, bilar och traktorer är just nu en stor favorit.


Självklart blev det glass i parken. Vi körde på två kulor, jordgubbe och päron säkra kort. Om inte annat så passar det mamman i smaken jag har en väldigt barnvänlig smak när det kommer till kulgass. Skulle aldrig få för mig att välja tex romrussin, pistage eller ägglikör alltså nä dom smakerna går lätt bort. Kan till och med tycka att choklad kan vara lite för stark ibland det är för mycket kakaosmak. 

På lördagen var det vår tur att få gå och titta på Håkan i Jönköping. Alva hade gett oss i julklapp förra året biljetter och barnvakt. Sådan lyx!

Vilken konsert så bra och riktigt bra vad säger man filminstallation, videoinstallation? i bakgrunden. 



 Regnet kom lagom till att konserten var slut och då kom Nick och hämtade sina föräldrar. Det är också lyx för två föräldrar. 

Har börjat ta tillvara på alla våra vinbär idag, fick 5 liter saft på bären jag plockat och kommer förmodligen få lika mycket imorgon när jag plockar av de sista. 

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar