torsdag 22 augusti 2024

JOBBVECKOR

Idag är det två veckor sedan vi började jobba och eleverna har snart gjort en hel vecka i skolan. Känslan är att det är kul att vara igång igen och att mot slutet av semestern började jag sakna alla ungdomar och kollegor. Tror faktiskt att den varma maj som vi fick gjorde att man både gick ner i varm tidigare och att man nästan fick känna semester känsla tidigare på grund av alla lov dagar som var mot slutet av förra terminen. 

Jag har strukturerat om lektionsuppgifterna för eleverna detta året nästan färdig, ska nog upp med någon mer uppgift för niorna. Nästan alla uppgifter är förändrade eller bortplockade och ersatta med nya förutom åk sju deras upplägg tycker jag är hyfsat bra från att jag ordnade till det förra året. I år går min klass i nian och det känns så himla kul och samtidigt sorgligt de har växt ihop sig till en riktigt mysig klass. 

Alltså laminering är ju en riktigt bra grej när man vill att papper ska hålla länge uppsatt. 

Fredag imorgon och helgen får vi spendera med att fixa hemma och Alva kommer hem, sicken god helg det kommer bli. 

Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar