fredag 25 december 2009

Pepparkakscheesekake ny julfavorit..


Tompa gjorde en sådan till julfikat som vi intog igår och jädrans vad god den är! cheesekake är en av mina favorit bland bakverk..det blev en bit kvar så den tänker jag hålla tillgodo med idag.
Det har inte blivit något bloggande nu dessa dagar, lusten har inte funnits vi har typ bara varit sjuka efter kräksjukan fick jag, Jack och Tompa en förkylning som inte vill släppa och det gör en så seg..Men nu har vi ledig ända fram till den 8:e så gott..
Idag for jag hem till mormor och morfar igen , hon glömde att låta "sockkorgen" gå runt som den bör på julaftonen. Mormor stickar en massa raggsockar under året och sen på julaftonen låter hon en korg gå runt till alla i släkten och är man då i behov av ett par nya så tar man det. Och det är jag varje år, älskar "raggisar"..
Nä i dag blir det en dag i lugnets tecken vi ska bara vara hemma och slappa..

Kramar från mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar