lördag 25 juni 2011

Midsommar årets bästa dag!

Det tycker jag att det är och vi hade någorlunda tur med vädret (det kunde ju ha regnat hela tiden)..
Som vanligt var vi ute i Gisshult..
Till bords..
 Midsommarkransarna binds av mamma som vanligt..
 Vera med sin första krans..
Kex är mums.. 
Greta i mamma Malins famn, yngsta deltagaren med sina fem dagar..

 Både unga och gamla samlars kring en stor midsommarbuffé..
 Jag har alltid krans i håret denna dag..

 Vera tröttnade på sin krans..



"Jackbus"


"Grötalunken"

 Söta små..



Morbro och Vera..

Vi missade dansen trodde den var inställd..

pga allt vatten..

Men vad gör det när vi hade en egen stång.. Jag tog med mig den från jobbet,
den skulle ändå kläs av.. Återvinning är alltid bra!


Ja det är med lite vemod jag känner,
över att midsommar nu går mot sitt slut..
Barnen vill gärna att igår ska var idag igen!

Ha en fortsatt trevlig midsommardag
Kramar från mig..

3 kommentarer:

  1. Härliga midsommar bilder med fina kransar.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kransar ni hade gjort !!

    SvaraRadera
  3. Linda Sjölin1/7/11 17:29

    Vilka fina bilder på söta barn! Håller med om att det är något speciellt med Midsommar. Älskar den dagen! :-)

    SvaraRadera