torsdag 12 mars 2015

ALLA BARN LE

och titta in i kameran samtidigt. Det är i stort sett en omöjlighet att få till detta samtidigt som vi vill att Olle ska synas mest och helst inte skrika. Lite pyssel och få till det där fotot som ska in i tidningen med andra ord. Jag och Thomas har slutat att vara med på de där korten fattar inte varför vi var med första, andra och tredje det är ju inte det mest fotogenetiska ögonblicket i ens liv;)
 


 
Idag har vi gjort ett besök på bvc med Ollebus han väger nu stadiga 5955g. Så skönt att amningen funkar denna gång. Jag är ingen amningsfacist alla får göra som de känner för, men jag själv tycker att amningen är smidig. Med det inte sagt att man även kan lära sitt barn att även ta flaska det underlättar enormt både för modern och andra i bebisens närhet om bebisen kan acceptera det. Jag och Thomas tycker att jag ska kunna lämna Olle hemma utan att behöva göra avkall på att hjälpa de andra barnen t.ex. körning till aktiviteter eller på att åka och handla själv eller gå och ta en fika med vänner utan bebis. Nu är det bara så att vår lille Olle inte är så jätte förtjust i att varken ta napp eller flaska vilket kan bli lite stressigt ibland.
 
Nu fortsätter torsdags städningen här hemma och även lite fönsterputsning, allt i lugn takt jag är ju mammaledig!
 
Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar