söndag 12 april 2015

Aprilväder

Ush och fy vilket väder vi har haft idag! Hagel, regn, sol och kylig vind som har blåst ihållande hela dagen. Den härliga vårvärmen som vi hade igår är som bortblåst;)
Så vi har hållit oss inne, förutom jag åkte iväg på morgonen och
 veckohandlade. När jag hade kommit hem så satte T, Vera och Jack igång med maten, det blev en helt fantastisk pastarätt av Paolo Roberto. Sen hade de satt en bulldeg så den tog jag hand om efter maten.
Väntade länge med dagens första kopp kaffe, så nu får det bli en trippel cappuccino:)
 
lite vår har Vera plockat in
 
 fyndade ett schack igår för 25kr  

 chokladbollar fixade Alva till medans jag gjorde färdigt kanelbullarna
 

mamma fika! Den där koppen kaffe satt som en smäck!
 
Så här har vi nyss avnjutit bullar, chokladbollar och glass. Det har även spelats schackturnering tills någon tjurade ihop. Men nu är alla sams och de har gått ner till källaren för att pyssla.
Och nu ska jag äntligen få stryka! som jag har längtat;)
 
Jag älskar söndagar nu när jag är föräldraledig:) Tänk om man sen efter T har varit hemma om jag kan gå ner i tid, då skulle jag nog välja måndagar att vara ledig på. Då skulle jag slippa söndagsångesten, men då får man väl istället måndagsångesten?.
 
Ha en fortsatt härlig söndag!
 
Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar