tisdag 1 september 2015

Söndagens loppis

Lite fynd blev det allt i söndags! Men jag måste säga att det är lite små komiskt ibland att gammalt har blivit så populärt, vilket jag tycker är toppen (det ska uppmuntras att handla secondhand). Men det är secondhand och det betyder att priset måste skiljas från vad det kostar nytt. Men som sagt det verkar ibland som att folk inte tänker på det när de vill få en sak såld. Tanken är ju att köparna också ska känna att de gör ett litet fynd när de handlar, annars finns ju alltid IKEA;)
Och ska jag vara krass med tanken på hur det ibland ser ut på soptippen när jag besöker den, så verkar det som en del tänker att de hellre slänger hela saker än skänker dom.
Men i alla fall jag hittade lite saker
 
 en gammal "rakspegel"

 finfin låda
 (dock inte loppis utan från MormorMärtas)

 fin liten hylla som jag länge har letat efter till Olle
 

 små möbler som ska målas till Veras kaninhus

 Olle tittar på när jag sätter upp hans hylla

 vår glada lilla kille
 

 nattlampan och böckerna fann sin plats,
exakt som jag hade tänkt mig

 lilla skyddsängeln
 


 Olle
 
Lilla sovrummet som vi delar med Ollebus men så får det vara fram till våren. Fast frågan är om jag vill flytta upp honom då? tycker det är så tryggt och ha barnen i samma sovrum som oss när dom är små.
 
Ha nu en härlig 1:a september, nu är det höst:)
 
Kramar från mig





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar