tisdag 15 mars 2016

Plastbanta en aningen

 Har börjat byta ut lite plast saker mot lite bättre föremål som te.x. diskborstar och städprodukter i plast byter jag ut mot produkter i trä istället. Det är ju en hel del plast föremål man äger så det får plockas bort allt efter som man finner andra föremål som går att byta ut mot. Inte för att jag nu skriver att vi kommer leva i ett helt plastfritt hushåll, men man kan ju faktiskt byta ut det man kan.

 disktrasorna blev utbytta mot dessa, även Olle har fått en ny napp. Men de andra napparna finns också kvar då han inte fullt ut har köpt denna napp, ful är den också;) 
Disktrasorna är inte helt utbytta utan enbart i köket, städar fortfarande toan med de blå och de röda disktrasorna. Röd för toa och blå eller övrig färg för resten inne på toaletten,
Smidigt sätt att få alla i familjen och städa med rätt trasa på rätt ställe, kan bli väldigt äckligt annars tycker jag. Ett tips från tiden då jag jobbade som hygientekniker. 

 Såå snygga diskborstar

 emaljskålen fungerar bra till diskborstarna och diskmedlet 

Olle har fått leksaker i trä och de är så mycket finare än de i plast. Men jag misstänker att om några år så lär leksakerna i trä vara förbi för vår pojke och utbytta mot lego istället. Lego är ju en helt fantastisk leksak och förmodligen har han vid det laget slutat att stoppa leksaker i munnen;) 



 Briohäst från oss i julklapp

 trälastbil i födelsedagspresent från gammelmormor, garaget från mormor och Kent i födelsedagspresent. Bilarna från kusinen i namngivningspresent. Finfina leksaker och ändå lockar lådorna i köket betydligt mer just nu.

Imorgon får det bli lite påskpyssel här hemma med mina barn. Påskpysslar just nu med barnen på jobbet så då kände jag att det är ju så mysigt och även få göra det med sina egna:)

Nu får det bli te och lite iPad tid sen sussa kudden tidig till jobbet i morgon.

Kramar från mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar