söndag 26 mars 2017

Förra helgens dop och helgens trevligheter

Förra lördagen var det dags för dop det var barnens minsta kusins Vida som skulle döpas.






 huvudpersonen Vida och min lillebror

 Edda det var ju typ igår som jag stod där framme i kyrkan och höll i henne då det var hennes dop.


 Edda var inte jätte sugen på att sjunga solo;)





 söta tårtor dekorerade med Vidas namn




 popcorn till alla barnen även tonåringar räknas dit;)


 presentbordet


fint piff

 Det var en härlig och lugn helg. När vi kom hem efter dopet hade Thomas kommet på en ny idé som vi ska starta med denna helg som kommer. Vi ska under fyra lördagar framåt laga mat från fyra olika ursprungsbefolkningar. Det ska bli himla spännande, tror barnen kommer uppskatta våra små upptåg kring dessa små matlagningar.

I helgen var Thomas i väg med Nick och Jack i Stockholm. De fick av oss i julklapp en helg där och att få gå på kvalmatchen mellan Sverige Vitryssland och det blev ju vinst för Sverige! Det var mycket nöjda killar som kom hem här i förmiddags. Själv lämnade jag de två minsta hos mamma igår och åkte iväg med en vän på en liten utflykt och tripp ut till hennes lantställe. Vilken energiboost jag fick! Vi pratade om allt, både högt och lågt. Så med ny energi kom jag hem på eftermiddagen och hämtade hem de små för hamburgare och filmkväll.
Detta var en väldigt mysig helg även att vi var lite uppdelad som familj. Tänk nu är våren här så
förbannat välbehövligt 

Kramar Lina 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar