fredag 17 mars 2017

Lite majs och avocado

Förra helgen tog jag och Olle tag i alla små fröpåsar som behöver försås. Förra året fick jag några små påsar med blomfrön av Susanne som inte finns med oss här längre, hoppas så att de tar sig. Hon har under sin allt för korta tid här hunnit portionera ut små minnen av henne hos olika individer har jag förstått:) tycker det är så fint.
Vi har även planterat majs som redan har börjat gro riktigt ordentligt. Som ni vet planterade vi avokado förra året och nu kommer det små avokados på båda träden, men de påminner mer om paprikor:)


 alltså vi satte en avokadokärna?!

 

majs 

små blomfrön från Susanne som tar sig

här på köksgolvet låg vi innan det var dags för matlagning, helt slut efter att jag började jobba vid sex och vaknade redan vid halv fem jag kommer somna sött i kväll;) 
 

Ollebus han är verkligen ett litet busfrö! Imorgon är det dop för barnens kusin men Olle han får faktiskt stå över. Både jag och Thomas vill kunna andas i kyrkan;) Så imorgon står det dop på schemat men vi behöver nog ta tag i tvätten också. pju! sju personer det blir väääldigt mycket tvätt! Men jag tycker tvätta är kul det är bara vikandet som är lite halv tråkigt.

Hoppas ni har en fin kväll!
Kramar från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar