onsdag 14 juni 2017

S O M M A R L O V

Så var dagen här då det blev sommarlov vilken glädje! Känner att detta behövs vi behöver lite ledigt, även om det dröjer för mig hela två veckor innan semester. Så känns det bra att på måndag har Tompa ledigt och då lugnar allt ner sig och vi kan hamna i semesterlunken, vilket är hett efterlängtat. Dock kan jag väl tycka att den här terminen gick helt förfärligt fort, det var sportlov och sen hopp så blommade häggen och det var typ en månad kvar till sommarlov. Nää varför ska tid upplevas gå fortare bara för att man fyllt vuxen? Varför?! Jag blir galen på att det aldrig kan få kännas lite långsamt, lite segt. Jag upplever inte ens telefonköer som sega längre!
Jaja skit samma finns inget och göra något åt det i alla fall.

Jag hängde i kyrkan med den här lille pojken och han skötte sig med bravur.

 Sen var det snabbt hem med honom och hans storebror efter betygsutdelning och fikan. För att åka återigen till kyrkan på nästa skolas avslutning och då det var Vera och Jacks tur. Ja för er som inte vet så har jag alltid förföljt mina barn genom deras skolgång med att arbeta på deras skolor;) Och jag kommer så fortsätta med det:) Sen blev det lite jobb med lek och pizza picknick i lekparken.


 Innan vi for hem och åt tårta som Tompa hade hunnit förbereda och drack kaffe!
Alltså det är lite knepig känsla i magen nu efter att ha ätit både socker och ätit rätt fet mat men känner sig verkligen "full" i magen och trött vad trött man blir av tung mat! Men vad skönt att det är över nu med detoxen även om det inte har varit något jätte jobbigt projekt.





 Thomas fick fina rosor av elever och föräldrar bland annat de här som får pryda vårat matbord.


Sommarlovskidsen även om det är två dagar kvar på fritids samt förskolan. Det är sommarlov och rätt så kravlöst. Bara den känslan av att få varva ner och göra lite vad som behagar en om dagarna.

Kramar
Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar