torsdag 29 juni 2017

S E M E S T ER

Nu! nu har jag semester!
Uj så välkommet känner att det är behövligt nu och bara få varva ner.
Idag firade vi in min semester iallafall och att jag börjar på nytt jobb eller nytt men äldre elever men i samma yrke, i stort sett:) 

 ljus 

 & bubblor det är väl så romantiskt så det förslår?!

 tycker champagneglas med en liten "midja" är bäst och dricka bubblor ur


Härligt med sovmorgon eller ja vi måste ställa klockan så vi hinner till Veras simskola i morgon. Hennes andra vecka nu av tre så efter nästa vecka då är det lov för alla!

Alltså i natt gjorde jag något så dumt, jag näckade mig (typ). Gatan vi bor på är ju typ en av de mest kvälls trafikerade gatorna i stan. Det vistas både glada gående människor på väg hem eller någon annanstans, men även av körande fordon och även ett och annat utryckningsfordon alla timmar i veckan. Men i alla fall i natt vaknar jag av att Elsa kommer in genom vår altandörr och jag hör på henne att hon är inte själv. Och då menar jag inte att hon har sällskap av en katthane, utan hon har det där lekfulla lätet som att hon har någon leksak med sig. Givetvis fattar jag att det är en liten mus hon har släpat in trots att jag är nyvaken. Jag måste ju bara se hur läget är med musen så vi inte har en halväten mus på golvet när barnen vaknar eller att en den springer och gömmer sig någonstans i huset och gnager sönder saker. 
Iallafall jag hittar dom i hallen och musen lever ja vad tror ni jag gör jo jag tänder lyset i bar överkropp öppnar jag dörren ut mot gatan och försöker få ut katt eller mus. Misslyckas! Stänger dörren och får musen närmare dörren Elsa tröttnar och går och äter. Musen är alltså helt mitt bekymmer nu och den vill ut, den ska ut. Jo vad gör jag då jo.. jag öppnar dörren igen med bar överkropp och i bara trosorna. Alltså hur tänker jag? Jag kom på det och utanför dörren står vår andra katt Mio och innanför låg en vettskrämd mus. Jag stänger dörren och tar en tröja ur den rena tvätthögen och öppnar dörren och musen hoppar ut och Mio blev jätte glad över att en mus kommer sådär till honom. Alltså jag orkade inte springa ut efter både mus och katt jag misstänker att Mio  fortsatte det som Elsa hade påbörjat. Och jag var för trött för att bry mig och jag skämdes väl för att jag typ hade näckat mig inte bara en gång utan två. Men som tur var så var ingen uppe klockan halv två på natten, på vår gata:)

Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar