söndag 21 oktober 2018

Förra lördagens tur & retur till Göteborg

Vi åkte till Göteborg tidigt förra helgen på lördagen. Tompa skulle springa maraton och jag tänkte strosa runt i slottsskogen. De stora var hemma och tog hand om de små Vera var med en kompis som hon skulle sova över så det var bara Olle de behövde se till att han hölls sysselsatt och nöjd. Tompa sprang och jag fick fyra timmar egen tid. Älskar att gå och strosa ensam utan att behöva ta hänsyn till någon annan. Vilket område det är Slottsskogen, där vill jag strosa någon mer gång kring husen, så fina! Men jag hann inte mer än att besöka botaniska, strosade lite i slottskogen och drack latte och läste en bok. Det blev en himla fin lördag och vilket väder vi hade både jag och löparna;)

Vackert med växter som klänger längst med husväggar.

Men detta vackra takfönster 

Höstprästkragar ska jag också ha njuta "sommarblommor" långt in i oktober

Hösten färger är verkligen enormt vackra

 pillade på de många blommor och prylar som fanns på Botaniska

de här fyra böcker vill jag utöka vår boksamling med
så fint att rama in en massa olika löv

 en till höstanemo fick följa med hem har redan en men den är så ensam så den behövde en kompis även om det inte lär dröja länge förens den har sänt iväg en massa rotskott.

 Mer hus ja ni vet älskar ju hus:)

 vilken härlig färgkombo!

Efter den helgen åkte vi på en förkylning och Tompa fick stanna hemma nästan hela veckan. Denna vecka som kommer nu har jag fullt upp. Verkligen helt fullt upp, Måndag och tisdag blir sena kvällar på jobbet då har jag utvecklingssamtal får nog hoppa keramiken helt på tisdagen så jag får några vakna timmar hemma. Onsdag är det som vanligt apt på jobbet och efter det åker jag till bokklubben och torsdagen har jag läxläsning efter skolan så då blir man kvar till halv fem. Sen kör jag en något lugnare fredag och vid halv tre då tar jag/vi novemberlov! Åh vad vi är värda det alla elever och lärare. Få andas ut lite efter intensiva veckor i skolan. 

Ha en fin start på veckan imorgon!
Kramar Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar