lördag 20 juni 2020

BLOMBUKETT

Tänk nu är tiden här dagen efter midsommar och vi har äntligen gått på ledighet, det känns i huvudet och i kroppen hur trött man är nu efter denna terminen. Men jag har en förmåga att släppa jobbet och nu är det vila som gäller idag, inga måsten och sen ställer jag in hela mig på semester mood. Igår firade vi midsommar i stugan och om vi hann färdigt med det som vi hade på listan? Nja inte riktigt men jag visa lite bilder i morgon hur det ser ut just nu i stugan. 
Vi åkte hem på förmiddagen för att det skulle regna och jag och fyra barn åkte hem och firade syster som fyllde år igår. 

I vår trädgård både knoppars det och blommas det förfullt. 

Pionerna blommar och dom är bara så fina. Väntar in två pion buskar med spänning för att se vilka färger de är i. Dom har inte blommat innan och vi fick dom i present, så ni kan tänka er spänningen?.

En bukett trädgårdsblommor uppblandat med några köperosor. 


Stjärnflockor har jag nu i olika kulörer tack vare en vän/kollega som skulle göra om i sin trädgård. Så nu finns både Astrantia "Star of Billion som är vit/grön, "Rubra" som är lite mer åt det rosa/vinröda hållet och "Astrantia major" som är ljusrosa. Stjärnflocka är en blomma som är min favvisperenn. Den är skir men ändå tar plats, den är lättskött den är fantastisk fin tillsammans med andra blommor i en bukett och den blomman hade både jag och min syster i våra brudbuketter.

 Ha en härlig fortsatt midsommardags kväll!
Kramar Lina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar