måndag 8 juni 2020

Innan allt är klart

Verandan i stugan är färdig målad och brädorna från väggen som jag har slipat och målat vita, är nu uppsatta som fönsterbrädor. Så givetvis kunde jag inte låta bli att flytta ut alla paprikor plantor och några Mårbacka pelargonier. Har ju velat ha fönsterbrädor där så läng och nu äntligen nu ska det få blomstra där. Även att det är kaos på hela veranda golvet, bildbevis nedan;)


Kommer köra ett eget litet experiment med paprikorna nu. Några bor i fönstret här på verandan, ett gäng är på altanen i större krukor och några har jag hemma utomhus. Får vi se vilka som kommer trivas bäst och ge mest frukt. 
Åh vad vi längtar till sommarlov nu, dessa dagar är nog de mest långsammaste som jag som vuxen kan uppleva. Sällan går ju tiden långsamt som vuxen och man kan sakna de där dagarna som man hade som barn, dagar som var så lååånga typ dagarna innan julafton. Men just nu upplever jag än väldigt långsam känsla och det är bara till att gilla läget, att jag faktiskt som vuxen kan få den känslan igen. 
Imorgon är det stugan igen efter Veras sommaravslutning på tvärflöjten. Då ska bordet skruvas ihop. Plankorna till det bordet ligger där bakom på bilden på golvet. ”Väggplankor” som jag har slipat och oljat med linolja. Nu får dom ett nytt användningsområde. 

Kramar Lina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar