lördag 8 maj 2021

15 MÅNADERS LEDIGT

Men oups! så var dagen igår här då jag gick på föräldraledigt i 15 månader! Jag ska njuta som bara den. 

Var ett tag sen som jag hängde här inne och har ju under dessa veckor hunnit fylla år. Thomas tog med mig till grannstaden för att gå på restaurang och sova på hotell. Det var ju inte igår som vi gjorde det, så mysigt. När vi även var där passade vi på och köpa garderober att ha i tvättstugan till förvaring av sänglinnen, badlakan och handdukar. Men vi behöver en till så man kan få in extra täcken, kuddar, filtar och kuddfodral.  

Tapas hos "AnnaGretas"


Idag åkte vi ut till stugan och satte potatis och tyvärr så fick vi planteranya gurkfrön. Mina gurkor klarade inte kölden som blev på verandan. Men tomaterna ska snart få planteras om och löken ska få flytta ut till grönsakslandet, men då med en fiberduk över sig. Vågar inte lita på temperaturen än. 


Vi köpte några potatisplantor som redan har förgrotts så nu hoppas vi på egenodlade färskpotatis till midsommar. 


Nu kan det nog bli lite mer bloggande nu när jag är "ledig".

Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar